Leveransvillkor

Leveransvillkor

Leverans till utlämningsställe
I första hand levereras dina produkter till ett utlämningsställe i närheten av din utvalda leveransadress. Du får en avisering via SMS/brev med information om när varan finns hos ombudet. Varan måste vanligtvis hämtas ut inom 14 dagar. Legitimationskontroll är obligatorisk.

Hemleverans
Vid större försändelser använder vi oss av hemleverans med telefonavisering. Levererans sker under dagtid fram tomtgräns om du bor i villa eller till porten om du bor i lägenhetshus. Transportföretaget aviserar dig innan leverans (på det aviseringsnummer du anger vid köpet) vanligtvis en eller två dagar i förväg. En mottagare på plats måste kvittera godset.

Inspektera leveransen noggrant innan kvittens. Finns det synliga skador på emballage eller varan? Notera då detta på fraktsedeln innan kvittens. Fraktbolaget kräver kvittens av kund eller en för kundens räkning ansvarig mottagare innan de ställer av godset. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs. Tänk på att aldrig boka hantverkare förrän rätt artiklar är dig tillhanda och du har kontrollerat att de inte skadats under leveransen.

Leverans till öar
Vid leverans till öar som saknar broförbindelse avtalas leverans särskilt för pris, leveranstid och leveranssätt. Kontaktas kundtjänst på 0510-48 58 90 eller info@sanova.se för mer information.

Fraktkänsliga produkter
Vissa produkter kräver extra resurser (ex.vis hjullastare) vid avlastning. Exempel på sådana varor är våra spabad. Kunden ansvarar själv för att lämplig utrustning finns tillgänglig vid avlastning. Sanova förbehåller sig rätten att debitera kunden extra kostnader som uppkommer vid avlastning. Detta faktureras i efterhand. Vid frågor gällande fraktkostnad var vänlig kontakta vår kundservice på 0510 – 48 58 90 eller info@sanova.se.

Ändring av leveransadress
När varan har lämnat lagret går det inte att ändra leveransadressen. Därför är det extra viktigt att du kontrollerar att leveransadressen är korrekt innan du godkänner din order.

Ej mottagen order
Om du (eller någon i ditt ställe) inte är på plats vid avlastning av dina produkter så debiteras du för kostnader som uppstår. Detta gäller även paket som levereras till utlämningsställe och som inte har lösts ut.

Utanför Sverige
Sanova levererar och administrerar inga ordrar utanför Sverige.

Transportrisk
Sanova står för alla skador som kan uppstå under transporten fram till du tagit emot godset. Om du upptäcker att försändelsen är transportskadad vid mottagandet ska du anmäla detta till fraktbolaget genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.

Anmäl sedan skadan direkt till vår kundservice så hjälper vi dig med reklamationen. Detsamma gäller för dolda skador som upptäckts på försändelsen. Denna anmälan måste vara oss till handa inom 7 dagar från mottagandet. Emballera därför av och inspektera dina produkter noggrant direkt efter mottagandet. Om anmälan sker efter 7 dagar utgår ingen ersättning för transportskadan. Om skada uppstått får du varken montera eller använda produkten. Kontakta vår kundservice på 0510-48 58 90 eller info@sanova.se omgående. Spara emballaget så att skadan kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning byts produkten ut eller skickas en reparatör för att åtgärda felet. 

Denna post publicerades i Okategoriserade . Bokmärk permalänken. Följ kommentarer med RSS feed för detta inlägg. Både kommenteringen och trackbacks är inaktiverade.